dimecres, 23 de desembre del 2009

La Sonata Kreutzer

" - Tocaven la Sonata a Kreutzer, de Beethoven. Coneix el primer Presto? El coneix?! - va cridar -. Oh...! És una cosa terrible, aquesta sonata. Especialment aquest moviment. I, en general, és una cosa terrible, la música. Què és? No ho entenc. Què és la música? Què fa? I per què fa el que fa? Diuen que la música té l'efecte d'elevar l'ànima; quina ximpleria, quina mentida! Té una influència, una influència terrible, parlo per mi, però de cap manera no eleva l'ànima. Actua no pas per elevar ni rebaixar l'ànima, sinó per excitar-la. Com li diria? La música em fa oblidar de mi mateix, de la meva veritable condició, em transporta a un altre estat que no és el meu: sota la inflència de la música em sembla sentir el que en realitat no sento, entendre el que no entenc, poder el que no puc. (...).
La música em transporta tot d'una, de manera immediata, a l'estat d'ànim en el què es trobava el que la va compondre. La meva ànima es fon amb la seva, i juntament amb ell passo d'un estat a l'altre, ....."

La Sonata Kreutzer - Lev Tolstoi
Ed.Destino

8 Punts - Quart Primera




Quart Primera - Foc

4t 1a és un grup Barceloní que no té cap CD al mercat, però els podeu trobar al Myspace.

Cesc.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...